Tuesday, September 2, 2008

Bulan Mulia Ramadhan!

Bulan mulia Ramadhan telah menjengah tuk tahun 2008...hari ini hari kedua. aku berbuka sorang2 huhu..aku masak ayam masak kicap, sambal udang sayur takde sebab aku tak suke makan sayur hehe..melainkan sayur tuh mama yang masak.
aku baru jek balek bercuti dijohor seminggu seperti yang korang maklum..saje rehatkan diri. stay kat kampung memang besh aman dan damai dan yang paling besh tiap-tiap hari aku mandi air limau purut yang mak aku tanam kat tepi rumah aku... buah dia mengerutu tapi wangi gile alaaa yang sunsilk wat shampoo tu laa..buat tuh laa aku lanyak kat rambut aku tiap-tiap hari...fuhhh segar gile dengan air yang sejuk gile fuhhhh..memang rase tak nak balek kl jekkk..hushhh. Tapi tu laa kan kerja lagik penting kannn? aku balek kl ari sabtu 30 ogos saje balek awal takut jem malas nk balek hari perayaan kang jem plak kat seremban tuh berjam-jam so aku balek awal senang... betol tak? pulak tuh kakak aku yang dok sentul ajak shopping kat pasar gile shah alam 31 ogos tuhh so aku ikutkan jek laaa..so pagi-pagi dalam kul 7.30am abang aku ambik aku kat kampung baru then kami pegi...sampai sane dalam kul 8.50am gitu lerr...orang dah ramai okehhhh...so kami cari port nak breakfast dulu huhu..after that baru kami pi meronda..aku beli tudung jek..rm15 hengget jekk... bile tengok semua barang sama jek.. baju..baju...baju...baju.... nek muak plakkk.. maklumlah aku dah bershopping tshirt kat padang besar arituh kannn...so malaslahh nak beli lagik....dah laaa aku anta buat baju raye 9 pasang tahun niehhh...hahahaha banyak tak banyaklahhh aku kumpul dari bulan april tuhhh...nak tempah kat kl mahal so bawak balek kampung aaa...tailor aku sebelah umah jekkk..murah...n praktikal tuk dipakai hahahaha.. naseb baik jiran aku kak enon tuh nak buat kalo tak parah jugek dibuatnyerr.....alaaa campur baju kerja tuhhh. baju raye aku 2 jek tahun niehhh..yang lebih tuhh baju kerja laaa. ... maklumlah dah bosan asek pakai baju sama jekk..so aku nak clearkan baju-baju lama n nak frame..hikss. so after raye buat koleksi baju baru plakk... ermm balek cite pasar gile. kami keluar dari pasar yang memang gile babi tuhh dalam kul 12 fuhhhh...kakak aku memang gile sanggup dia heret anak dia si aiman n yaya yang separuh pengsan tuhhh...aiyoooo karawaleee.....gigih sungguh semate-mate nak cari vantage collection dia....aiyooo akhirnyer memang dia beli pon pasu tuk spaghetti memang cantek harge pon cantik..tak sampi rm30..berbaloi gak.. n dia beli curtain tuk umah dia collection vantage jugekk munge-munge inggeris tuhhh...lamaaaaaaaaaaaa gile milihhh aiman sampi tetido kat troler dia...si yaya asek bising nk balek jekk katenyerr betis ade telo hahahaha.....memang gile hari tuhhh...so lepas kuar tuh kami pi shopping kat tesco dekat ngan pasar gile tuhh..tuk bulan pose laaa..aku memang menunggu nk shopping kat tesco niehh..sebab ape? sebab nak beli kari n kurma ayam yeos SEGERA! hahaha...in case aku tak masak atau kuar makanan dalam tin ni laa jadi penyelamat aku huhuhu...aku beli dalam 6 tin huhuhu...in case kannnn...sampi penuh minibar aku huhuhu....aku beli prego mushroom nak masak cabonara, laici tin, twister sampi 2 (sedap gilerrr), mayonis, frankfurter, nuget,new nescaffe, soya jagung 2 kotak, n etc barang keperluan lain..total tinggggg!!!! rm99.80 hahaha...dua posen lagik hundred hikss..... lebih kureng semua tuh makanan instant senang laa kalo-kalo nak masak takut tak sempat kan nak potong2 ayam n ikan tuhhh...men bukak tin n panaskan jekk jangan tak caya keluaran yoes tuhh chef wan nyer resepi siap ade kentang tuhhh...hahahaha senang keje aku...tinggal masak nasi jerr... semuanya senang kalo poket kite penuh kannn? tapi paklah bagi bonus sebulan gaji jekkk....bolelahhh dari tak dapat langsung kann? apa-apa pun semua tuh keperluan kannn minyak naik ke... turun ke... orang tetap naik kereta n shopping!!! nak kate tak de duit lagik ke tuhhh? hurmmmm..... kalo nak free semua susahlahhhh..... zaman sekarang.. SEMUA INSTANT!!

oke lahhhh nak tengok tivi nie citer rtm2 ape tuhh tajuk dia Canterburys Law aku tak pernah mis huhu..besh tau... daaaa

No comments: