Friday, August 22, 2008

kerjaan atau melencong??

hah! huhuhuhu sebenarnya aku tak tahu nk wat entry apa. tp memandangkan aku nak balek kampung ahad nie so terpakse la aku coretkan sedikit cerita tuk kamuh2 membacanya.. aku akan bercuti selama seminggu start ahad nieh.. dah lama gile tak balek kampung dah rindu ngan reban ayam aku huhuhu takdelaaa.. rindu yang mama aku laaa. so aku nak wat sedikit summary la kirenya tuk bulan 8 yang hangit nieh.bekerja di national library bukan seindah yang kamuh sangka banyak ranjau liku yang aku hadapi untuk samapi ke tahap seperti hari ni..kerja yang tak kenal erti penat memanglahh membuatkan aku sangat kuat sampai arinieh. tapi dalam sebok sempat jugek aku pergi ke care4 n ikea bulan ni aku berbelanja pun bersebab. tuk beli wedding gift n bag..dah lama tak beli bag kann terase la gatal2 tangan tuhh memilih bag kt care4 aku nie tak memilih jenama janji leh pakai sudehh...tp yang besh bag dapat kasut sampi 3 aku cekauuu hahaha. aku bukan nak abiskan duit tapi tu la aku kalo membeli tak tengok beg duit dahh...lanyank jekk. abis cucuk jekk huhu. tp bulan nie memang aku pokai sebab banyak kali outstation pi kedah dekat 3 kali pastuh perak plak cam pi kedai depan rumah jekk seminggu 2 kali musti pi sane tuk program. melaka pun 3 kali..umbai? aku dah bosan makan situh x sedap mane punn.. memang aku leper dikerjakan. kesian aku huhu bag tuh tak mahal beli yang tengah sells kann...dapat rm 49.90. aku ske warna dia coklat putih senang match.. sebab baju kerja aku banyak yang coklat gelap hehehe... larik dari warna peberet hijo huhu..tak kesahlah warna apa pon janji aku ske bag tuh sudeyhhh.. kalo ikutkan aku beli kasut tuk bulan nie 4 pasang.. huhu.beli kt care4 wangsamaju, ampang park, kat pdg besar kedah n satu lagik aku lupe kat mane... kelakar bile teringat aku beli kasut kat Padang Besar menawar harga samapi kepala aku lentuk kat bahu kakak yang jual tuhhh..hahahaha dapat penangan sangat!!! and the best thing aku dpat harga yang aku nakkk. price sangat menggagumkan tp paling mahal kasut hijo elle ku ituhh.... haihhhh pokai..pokaiii.. tp bile ingat2kan kata2 suzie alaaa... berapa sangat la kannn dengan gaji 50K aku tuhhhh huahuahuahua.... cesss!!! alaaa tak kisahlah bukan selalu pun aku jadi pokai kannn..tuk bulan nie jekkk...bulan depan dah puasa soo... rasenya dok diam-diam kat opis jek laaa... mungkin akan keluar sekali dua kali tuk lihat suasana persiapan hari raya orang kl.. kire window shopping laa.. lebihkan beribadah katenyaa..huk alohhhh. duit kene simpan laa puasa nie sebab raya tahun nie ramai sepupu aku yg kecik2 dr singapore nak serbu rumah so duit raye tuk derang kene spare aaa. Tapi naseb aku kire baik sebab raye ketiga aku dah kene kerja so selamat la jugekk!! lalalalala
kat sebelah tuh laaa..barang2 yang aku sempat beli mase kat padang besar. tshirt, kasut, tudung, kain, blaus, survenior diri sendiri n etc. semua tuk aku jekk. Pic kat bawah nie plak masa aku pi wang kelian.. aku beli pisau benet nk kasi bapak aku peberet tuhh tuk pi mancing, gelang tuk mak aku buat tuko2 pakai huhuhu mas siam dek nonnn.. tuk aku pistol lighter, cincin batu sirih siam warne kuning, span muke, eyeliner, cermin mate, survenior n tiket gi gua kelam huhuhu best gile!! dalam tak banyak entry tuh beratus duit abes bulan niehh...haikhhh tu yang cam plan balek kampung save bajet hakhakhak apa taknyaa makan berak cangkung huahuahuahua.. takpe abah masih larat nak tanggung aku okehh.. bukan aku sorang jek memborong kat padang besar n wang kelian si pijot n fifi pon sama.. lebih banyak derang beli dari aku sampai van penuh ntah apa yang derang beli pon aku tak tau berat cam batu huhuhu.. jeles gak aku ngan fifi bile dia borong tshirt bola adidas haikhhh...geramm jek saiz aku takde argghhhhh!!! terpakse la beli tshirt adidas yang biase2 tuh. jeles jamgan cakap laa..tuk pembalasan aku beli buah mata kucing haiyooo sekilo rm4.60 demand gile pakcik siam tuhhh..tapi aku tak kesah sebab buah tuh sangat sedap okehh rangup gilerrrr tak terhingga kesedapan dia sampi nk terjemah kat ayat pon tak tau.. jadi aku syorkan kat korang kalo pegi padang besar jangan lupe beli buah mata kucing meowwww!!!! cite pasal makan nieh aku paling suke masa kat jeti kuala perlis penuh meja aku.. huhu makan tuk 4 orang tapi cam 10 orang yang nk melantak huhu menu kat situ sangat sedap siap leh tawar2 harga lagik hahaha..besh2. dari ikan bakar samapai laa sotong masak sambal huhuhu aku makan kat jeti tuh 2 malam disebabkan sedap gile!! tak tipu!! korang kalo datang sana cari gerai no 3. musti dapat speacial price aku pon makan tak sampai rm100 pon...banding sangat kalo makan kat umbai.. ikan kecik masak pun x sodap cam bakar dalam tanah huh! so pergilah jeti kuala perlis seafood fuhhhhh............ kakak tuh masak memang superb!! erk..alhamdullilah..


nota kukukaki : pergilah melancong! cuti cuti malaysia....lalalala

1 comment:

akusiktauk said...

ui.
mcm2 brg d beli.
brg lan x de?
:p