Sunday, January 25, 2009

ingin dan teringin!

bole ke? nak sangat.....nak..nakkk!!
eppy chinese neu yuu!!

Sunday, January 18, 2009

Look-Out Point

atau nama melayunye menara tinjau huhu...terletak di Ampang-Hulu Langat.. jalan-jalan yang tak dirancang memang menyeronokkan. actualy dulu tempt nie adalah tempat lepak aku,yana n aidy..sejak peristiwa kami ditangkap oleh JAIS sebab lepak kt situ dlm kul 3am..padahal kami cuma duduk tengok view yang sangat gojesss....seyesss. sangat calm n release kat atas tuhh... bak kata suzie cam bukit tinggi rasanyer..(berbalek cite JAIS tadi).. tak sangka pagi tu di soal siasat jugak..lepas kejadian tu aku rasa 2 thn lepas huhu..lama gile. so teringin nk tgk perubahan kat sana. so aku,suzie,sha n rical pi redah atas tuhh..fuyooooooo. memang jauh berubah...restoran kt atas bukit makin cantek n joki parking sangat peramah kalo bg rm3 kat derang.... lagi peramah huehue... kedai makan kt bwh pon okeh agak bising sket sbb port kareoke ade kat situh...makin ramai orang melepak kat sana berderet2 kereta kat tepi jalan..suzie teruja okehh...x sia2 aku bwk derang huehue

roll the pic...
awesome kann..

ada ketika keajaiban mempesonakan

dark nite..

stairs yang buat aku sempot huehue

look-out point restoran & cafe

4 of use

thanx to 1.3mp phone..hiks

seyesss..cantek

gojes sangat ke?

aku sorang jer paham erti gembira

sampai mnonggeng aku amik pic nie
seb x kn geget kerengge


kat tangga nie jek berpuluh pic di snap
atas kehendak anak ikan n anak angkat


mereka memang gile tongga

mungokk betol..hakhak

memperkenalkan anak ikan emas aku huehue

the way..

gile tinggi tangga tuhh..sempot aku

the foods not bad..sound good with kareoke

look at the cat eye seems like puss in boot
comel gile!

the kaki's

the gossip!

the kaki's again

bye! see u next port!



Friday, January 16, 2009

Hilang Perikemanusiaan

"Kekejian yang dilakukan tentera-tentera dayus Zionis Israel terhadap rakyat Palestin di Jalur Gaza sudah di luar batas perikemanusiaan.

Tentera-tentera Zionis itu bukan hanya menghentam warga Gaza dengan bom-bom dan tank-tanknya, tapi juga menggunakan anjing-anjing buas untuk mengganasi warga Gaza. Kayed Abu Aukal, seorang dokt0r kecemasan di Gaza tidak tahu lagi kata-kata apalagi yang bisa digunakan untuk menggambarkan kekejian tentara-tentara Zionis itu.

"Oh, Tuhan! Saya tidak pernah melihat pemandangan yang mengerikan seperti ini," cuma itu kata-kata yang terlontar dari mulut Dokt0r Aukal melihat kondisi jenazah Shahd, seorang kanak-kanak perempuan Palestin yang berusia 4 tahun.

Shahd sedang bermain di belakang rumahnya di kem pelarian Jabalita, utara Jalur Gaza ketika sebuah bom Israel jatuh di belakang rumah itu. Shahd yang masih kecil itu pun gugur syahid. Ibu bapa Shahd cuba menyelamatkan puterinya yang sudah bersimbah darah itu, tapi ketika mereka cuba mengambil jasad Shahd, tentera-tentera Zionis menembak mereka dari kejauhan.

Selama lima hari jasad Shahd tidak terurus dan tergolek di tanah, sampai akhirnya tentera-tentera Zionis melepaskan beberapa ekor anjing yang langsung mengoyak jasad Shahd yang sudah tak bernyawa. "Anjing-anjing itu menyisakan satu bahagian tubuh dari bayi yang malang itu dalam keadaan utuh," kata Dokter Aukal sambil menitiskan airmata.

"Kami sudah melihat pemandangan yang sangat memilukan selama 18 hari ini. Kami mengambil tubuh anak-anak yang terbakar atau terpisah-pisah, tapi kami belum pernah melihat hal yang seperti ini," sambungnya.

Melihat jenazah adik perempuannya yang masih kecil menjadi santapan anjing-anjing tentara Israel, saudara laki-laki Shahd bernama Matar dan sepupunya bernama Muhammad, nekad mendekati jenazah Shahd, tapi keduanya ditembak tentera-tentera Zionis hingga gugur syahid.

Jiran-jiran keluarga Shahd, Omran Zayda mengungkapkan, tentera-tentera Zionis Israel itu sengaja melakukan kekejaman itu. "Mereka (pasukan Zionis) mencegah keluarga Shahd yang ingin mengambil jenazahnya, dan mereka tahu anjing-anjing itu akan memakan jenazah Shahd," ujar Zayda.

"Tentera-tentera Israel itu bukan hanya membunuh anak-anak kami, mereka juga dengan sengaja melakukan cara-cara yang kejam dan tidak berperikemanusiaan. Anda tidak akan pernah membayangkan apa yang dilakukan anjing-anjing itu terhadap tubuh Shahd," tukas Zayda sambil menahan cucuran air matanya.

Sejumlah warga Palestin mengungkapkan, banyak warga mereka yang mengalami hal yang sama dengan Shahd. Di Jabaliya, tentera-tentera Israel menembak keluarga Abd Rabu yang sedang memakamkan anggota keluarga yang menjadi korban serangan Israel. Tembakan membuat orang-orang yang ingin memakamkan berlarian mencari perlindungan

Bukan cuma menembaki, tentera-tentera Zionis yang biadab itu kemudian melepaskan beberapa ekor anjing ke arah jenazah-jenazah yang belum sempat dimakamkan. "Apa yang terjadi kemudian sangat mengerikan dan tidak boleh dibayangkan," kata Saad Abd Rabu.

"Anak-anak lelaki kami meninggal di depan mata kami dan kami dihalang-halangi untuk menguburkan jenazahnya. Lalu tentera-tentera Israel itu melepaskan beberapa ekor anjing kepada jenazah itu, seakan-akan kekejaman yang sudah mereka lakukan pada kami belum cukup," tutur Abd Rabu tak mampu menahan tangisnya.

My Ferk Wedding

Beliau merupakan ahli berkutu yang paleng coolest!! telah melangsungkan hari bahagia pada 30 Nov 2008. Aku baru jek dapat cari pic dia dalam senarai pic simpanan pendrive huehue..nama it beliau myferk aka Muhammad Azrul Mejar (B) Haji Adnan dan pasangan Zilfalila.. Majlis belangsung di Dewan Beringin Taman Sri Gombak dengan meriah. Majlis nie dibuat bersama adek kembar lelaki beliau yang muke langsung tak sama huehue... Semoga beliau dapat menjadi seorang suami yang baek hingga akhir hayat..

Aku dah anggap dia macam adek sendiri. kalo ingat2 dulu masa dia br masuk kje. dialah yang memperkenalkan myspace pada aku. dan aku banyak blaja pasal it dengan dia huehue..gejala sosial kami sangat banyak bersama ahli berkutu yang len wawawawa....cuma sekarang nie aktiviti malam dia banyak dihabiskan dirumah..tgk tibi sampi lebam almaklumlah...zil dah 2 bln...yawwww.. ko memang pantas huehuehue..

cinta hati beliau

akak tau penat ko nk cr feel tuk pic nie

sweet twins wedding

kami ahli berkutu

the rings

all greens my peberet

family beliau..tgk adek 3 n 4 jugek kembar seiras
cume yg kecik xde geng

Wednesday, January 14, 2009

RULES

Rules

16 perkara paling rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh ataupun hala tuju hidup anda


_____________________________________________________________

  • suke warna hijo
  • suke nyanyi
  • suke wat lawak
  • suke melukis

  • potong kuku 2 hari sekali
  • masa tido kaki kiri mesti nek dinding
  • mengarah orang
  • kalo kene geng.. bole lepak gelak + ngumpat smpi pagi
  • suke mkn telo itik masak lemak kuning
  • basuh bilik air pukul 2 pagi

  • cari laki yang baik
  • nak travel selalu
  • takmo pentingkan diri
  • nak ceriakan life setiap hari
  • doakan keluarga sejahtera setiap hari
  • ingin jadi lebih sempurna

2. Silalah hasut orang lain untuk melakukan perkara ini
  • saya bukan setan nak hasut...

Monday, January 12, 2009

TAG oleh cik Queen..

1) Do you think you’re hot?
xlahhh...suam-suam jek

2)Upload your favourite picture of you!
















3) Why do you like that picture?
nampak gojesss hakss

4) When was the last time you ate pizza?
at Kluang Mall johore with mysista along 2 minggu lepas

5) The last song you listened to?
ct - senyum minang manis

6) What are you doing right now besides this?
tgk tv2 cite The Dresdan File

7) What name would you prefer besides yours?
tutty tirana


*aku malas nk tag org len so aku stopkan disini jek..sekian

Saturday, January 10, 2009

GARLIC PRAWN

tak bole diluahkan dengan kata-kata..kalo cite udang garlic n kangkung goreng belacan
bukit bintang memang sedap giler!
aku bukan cakap bohong tapi realiti.. kejadian berlaku pada akhir tahun lepas sebelum kawan aku ricaldo balek bercuti ke sabah..dan kami kua merayap keliling kl pergi 2 jaya jusco kt wangsa maju n keramat pastuh last makan makan besar kat BB...huhu

percayalah kuah yg kene tgn aku tu sangat panas
seb tak melecur jekk..


sha tue cuit2 jerk..bagus ko x mkn udang tu
aku pulun sowang

tangan sape paleng puteh n mulus huehue

sian sha jadik goat kambing

air asam boi yang luarbiase.. bertukar!!

geget tak putus ke cujie?

sedap sampi geget sudu..

sesi membunuh

selesai...burp!

sebelum bertemu en udang









Friday, January 9, 2009

permulaan tahun


selamat tahun baru! masih belum terlambat kann? aku mahukan perjalanan hidup yang lebih baik tuk tahun nie..harap-harap begitulahh. azam? aku tak pakai azam-azam menyampah...sbb azam sesuatu yang sangat susah nk di capai..hahaha..susah. huhu. aku cuma mahu perbezaan dari cara hidup. dulu aku mungkin seorang yang mementingkan diri, aku nak perbaiki hidup yang semakin mencabar nie..umur pun dah meningkat..haha paham-paham je laa.. tapi satu je aku nie perangai aku tetap akan sama..seorang yang periang n ceria.. tak payah cakap tgk muke aku pun korang leh ketawa kann? apa pun...aku tetap elva yang korang kenali..

awal tahun nie aku mulakan perjalanan ke kota singa. actualy atas undangan wedding kazen aku yang duk kat clementi. aku pergi ngan along mak n abah with family busu rahman n isteri serta 2 anak bujang derang. kami plan nek keretapi..huhu senang. yanna n ashir buat tema perkahwinan ala jawa. macam wedding bunga cinta lestari ngan ashraf sinclair tu..then just scroll the pic kat bawah nie oke..

ayanna n ashir

comel jek bebudak nie..yanna kazen gue

mahligai yanna n ashir

kamar beradu

merah jambu pilihan yanna

rose atas meja nie sangat menarik

kek munge2 cinte

penuh satu katil

pic family jgn salahkan nenet kat tengah tuhh

jemputan penuh n meriah

tip top merah jambu nie..

rojak nie sedap tp pedas gile!

nasi beriyani udang

nasi jagung ikan filet

pencuci mulut yg gerek sehh..

sedapkan mak?

busu leha n mymum

makan time

lama x jumpe kazen aku nie si ani

aku adalah penyanyi undangan mlm berinai

penyanyi undangan disiang hari

sempat lari ke pasar geylang

mysista along

along n usop railway station tanjung pagar

aku n usop

kami ske sarang burung iteww..

tarian kuda kepang dance..montok2 bebudak yang menari huhu
video